fredag, oktober 01, 2010

666 kilometer fra Santiago

Du vet det har vært en hard uke når den dagen du løp halvmaraton i ettertid fremstår som den slappeste dagen den uka. Ojojoj. I dag ble det 46 kilometer spansk landevei og skogssti. Så nå har jeg gjort unna 17 prosent av hele stien, hurra!

I kveld bor jeg på et herberge som er ganske enkelt, bortsett fra at de har Internett og kjøleskap. Jeg fikk den siste senga i huset (kom frem litt sent, mest pga at det tar store deler av dagen å gå to dagsmarsjer), og den står oppe på loftet. Det er så klart et stort minus at det er mange trapper å gå opp, men på den positive siden kan jeg jo trekke frem at taket tydeligvis er så tynt at det går helt fint å bruke GPS-en min der. Innendørs. Og nei, det er ingen vinduer der.

Har ikke så mye nytt å melde, egentlig. Det er grenser for hvor mye man kan si om et landskap fullt av åkrer og vinranker. Tror jeg, da. Noen av dere kan forresten angre på at dere ikke ble med. Jeg gikk forbi en stor vinprodusent i dag, hvor stien går rett gjennom vingården deres. Med jevne mellomrom langs stien finner man kraner hvor man kan hente seg rent drikkevann. Det kan man hos den vinprodusenten også, men i tillegg har de en vinfontene som alle pilgrimer står fritt til å forsyne seg fra. Jeg antar at det ikke er 1950-årgangen de tapper av, akkurat, men det virket som om de fleste pilgrimer tar seg en god del slurker der.

Jaja. Og i morgen skal jeg gå til Logroño. Det er bare 28 km dit! Hurra! #8D)

Husk å fyre i peisen og kle godt på dere når dere skal ut. Det slipper nemlig jeg.

Bjørn

Ingen kommentarer: