tirsdag, oktober 12, 2010

Lalling i Leon

Nå har jeg jammen passert 50 mil, så nå er det bare en knapp Jotunheimsti igjen, så er jeg fremme i Santiago! Det har gått fort for seg gjennom Castilla y Leon, fylket jeg er i nå. Det er litt fordi stien går ganske rett frem, fordi den for en stor del går på en gammel romervei (fra Bordeaux til gullgruvene ved Astorga), og litt fordi dette fylket har masse penger og har misforstått fullstendig hva vandrere vil ha, så de har erstattet koselig natursti med flate sykkelstier som er superlette å gå på.

En sjelden gang går stien ikke langs åker eller vei, men gjennom skog, og da føler man seg som en konge eller general som inspiserer troppene. Det er ikke akkurat snakk om urskog, nei. Her står hvert tre pent og pyntelig nøyaktig på rekke og rad. Naturen her er temmet så det holder. Jeg har sett ekorn og hjort og skogmus, og det er alt de har av vilt dyreliv heromkring, tror jeg.

Jeg er fremdeles ikke spesielt sliten. Trikset er muligens at jeg har begynt å med jevne mellomrom drikke Cola og så skynde meg å spise en Mentos eller tre. Hvis du ikke har sett video av den kombinasjonen ennå, så anbefaler jeg å søke på +Cola +Mentos på YouTube. Det frigjør store mengder energi på veldig kort tid.

Det var fullt på herberget i landsbyen Ledigos. Det syntes jeg var litt artig.

Ingen kommentarer: