tirsdag, oktober 05, 2010

Pilgrimsgrums

Nå har jeg kommet meg til Agés, og det tok 8 dager. Det er bare 540 kilometer igjen, så da har jeg gjort unna godt over en fjerdedel av jobben. Sikkert litt fordi det ikke har regnet, men det HAR blåst. Internett blåste helt bort i hele området i to dager. Selv merket jeg ikke så mye til det. Ikke annet enn at jeg fikk pusten blåst helt ut av meg et par ganger. Og så var det riktig nok noen små koreaner-pilgrimer som fløy forbi i feil retning, når jeg tenker meg om. Motvind, ja. Men det går fremover for meg, i hvert fall.

I går stoppet jeg litt tidlig, for jeg var helt nødt, for jeg fant et motell som heter El Chocolatero. Og ja, de hadde mye greier med sjokolade på menyen. Dette var på et ganske lite sted. De eneste som stopper der er jeg og trailersjåfører, tror jeg. Derfor består hele stedet av gjestgiveriet El Chocolatero, en butikk som er inne i stua til en gammel gubbe (man må banke på før man går inn), ei lita kirke og en go-go-bar med ekte neon-naken-dame-lys utenfor. Rare greier.

Natta før det stoppet jeg i Azofra, hvor nå det er hen. Der ofret jeg en tånegl, rett av. Heldigvis var det et økologisk vandrerhjem hvor de driver med kildesortering, så jeg fikk plassert kroppsdelen min helt korrekt i kurven for biologisk avfall. Håper den blir biodiesel.

Dagens pep-talk/råd sett i graffitiform langs Camino de Sadomasochistiago: "Smerten er uunngåelig, men lidelsen er valgfri!"

Mon det.

I morgen går jeg til Burgos, og deretter ser det litt regnfullt ut fremover. Spørs hva jeg gjør da. Men foreløpig er alt bare fryd og gammen, altså!

Bjørn

Ingen kommentarer: