mandag, august 31, 2009

Som man flyr nordover, så høster man

Hohoi! Skal si det var slutt på sommeren i Oslo, ja. Men det er egentlig greit for min del. Deilig å kunne nyte lyden og lukten av regn igjen. Forhåpentligvis slutter det å regne før jeg blir lei av det.

Jeg har altså kommet meg trygt hjem. Her har jeg vært på Ikea og kjøpt lystette rullegardiner, og kuttet meg til blods for å få dem opp i vinduene her, så nå kan jeg sitte og bilderedigere også mens sola er oppe og går. Dermed burde jeg bli ferdig med bildene fra Tyrkia sånn cirka i år 2029. Skal si jeg var flink til å ta mange bilder!
Omtrent sånn som han på bildet her. Han skremte jeg nesten livet av ved å sitte stille i en hule i Kappadokia og vente, og så si BØ! akkurat da han trodde han var alene og skulle lure seg til å ta bilde med blitz av noen fresker i taket, enda det ikke var lov til å bruke blitz der. Jaja.

Men i hvert fall, jeg jobber med bildene, ja. Det har jeg gjort før også. Med andre bilder, altså. Ett av dem heter "Portrett av en iguan" og ser sånn ut:
Ikke vet jeg hvordan det har skjedd, men akkurat det bildet ser ut til å bli "Dagens bilde" på all verdens Wikipedia-forsider 23. september. Så da blir jeg berømt. Har kjøpt meg løsbart allerede, så det er ingen fare.

Det er forresten fint hvis noen kan gå inn der og oversette bildeteksten til asturianu, Български, brezhoneg, galego, ગુજરાતી, 한국어, bân-lâm-gú, shqip, ไทย, walonsk og alle de andre språkene som fremdeles mangler det.

På forhånd takk,

Bjørn

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Gratulerer! Du tar så gode bilder, og redigerer dem så fint, så det er ikke rart de blir plukket ut til slikt.
Men løsbart? Vil vel heller tro det er iguanen som blir berømt? :D Jeg tenker jeg må få tatt meg en tur til Oslo Reptilpark snarest mulig for å få sett den.

Bjørn Christian Tørrissen sa...

Takk. #8D)

Jeg tror sannelig du har rett. Jeg får prøve å legge inn bilde av meg selv på Wikipedia-artikkelen om bjørner. Da blir jeg sikkert berømt. Håper det. Det ville være synd å kjøpe en hel løsbart, og så ikke få brukt den til noe!