onsdag, oktober 19, 2011

Gangbar pynt

Hah! Jeg har fått hentelapp i posten. Mystisk pakke fra Australia, med fortollingsgebyr på et par hundre kroner. Jeg hadde ikke bestilt noe fra Australia, men jeg måtte jo se hva det var. Det kunne være et pungdyr, for eksempel. Tenk å ha sin egen wombat! Det var det dessverre ikke. Tvert imot var det noe til å ha i pungen!

Ta godt imot Tuvalus nye 1-dollar, som ser sånn ut på den kongelige siden:

På baksiden ser den sånn ut:

Og det er her jeg kommer inn! For da jeg var på Tasmania for et par år siden tok jeg dette bildet:

Bak Dove Lake ser du Cradle Mountain, som jeg besøkte en gang jeg gikk The Overland Track, en ganske så super timilstur fra nordsiden til sydsiden av Tasmania.

Hm, ja. I tilfelle det fremdeles ikke er helt åpenbart for deg hva som er koblingen mellom mynten og meg, ta en kikk på denne montasjen:

Se! Bildet mitt er på en tuvalusk (?) penge!

Av uforståelige grunner må designeren av denne mynten ha vært nervøs for at jeg før eller senere ville oppdage at de har lånt en fjelltopp-profil fra ett av drøyt 1700 bilder jeg tok på Tasmania. Jeg minner om at jeg bare tok bildet, det var ikke sånn at jeg først lagde fjellet også.

Rare greier, men til tross for tollgebyret er det i hvert fall hyggelig at de sender meg en sølvmynt som lønn for min del av jobben. Det høres kanskje ikke ut som noe stort beløp, men da må jeg minne om hvilket rabalder 30 sølvpenger har ført til ved tidligere anledninger. Og det er altså bare 29 sølvpenger mer enn jeg nå har fått.

Jeg er fornøyd.

Og snart er Marokkobildene ferdige. Jeg lover!

Ingen kommentarer: