onsdag, august 03, 2005

Budapest og plager

For foerste gang i mitt liv har jeg opplevd at en togfoerer har kjoert seg vill! Han holdt seg riktignok paa eller i naerheten av skinneganger, men GPS-loggingen min viser med all tydelighet at navigasjonen gjennom Romania og Ungarn bar preg av mye proeving og feiling. Saa ble vi sju timer forsinket ogsaa. Men men.

Det viste seg at hulene i Moldova var stengt for vedlikehold, saa det ble ikkeno saant paa meg. Huler som maa stenge for vedlikehold er kanskje ikke noe man skal vaere lei seg for aa gaa glipp av, men litt trist var det likevel. I stedet fikk jeg brukt desto mer tid ute paa en solsikkeaaker, foer jeg slang meg paa bussen ut av landet, det var ikke mer aa hente der naa, foelte jeg. Men klart, er man skikkelig masochist saa er det godt mulig aa bruke ukevis paa det landet.

Ikkeno mat og drikke aa faa tak i i Budapest klokka 3 om morgenen, saa uten mat og drikke maa man klare seg med Internett. Den eneste netttilgangen jeg fant var en kombinert nettbule og strippebar. Det var jammen synd, men jeg overlever vel det ogsaa. Saa snart det lysner skal jeg ut og faa meg mat, og saa tror jeg at jeg drar til Balaton-sjoeen, som er Europas stoerste innsjoe utenfor Skandinavia, og hvor det skal vaere muligheter for aa simulere badeferie i et par dager. Saa drar jeg kanskje innom Budapest igjen for aa ta varme bad og dermed bli kvitt minst halvparten av brunfargen det ser ut som om jeg har naa. Skal si rumenske tog soter faelt!

Snart hjemme igjen, altsaa. Snufs.

Bjoern

Ingen kommentarer: