torsdag, mai 21, 2009

Azorterte bilder

Da var det gjort. Bildene fra Azorene er gjennomgått og for en stor del forkastet. Det som ble igjen kan du finne her.


Jeg var der i bare en uke, så jeg skal ikke felle noen dom over Azorene som reisemål. Likevel må jeg få si at jeg drar nok heller tilbake til Madeira en tredje gang før jeg prøver Azorene igjen.

Hvis man har tenkt å bruke ferien til å gå seg turer, så fungerer São Miguel greit. Det går buss til det meste av øya tidlig om morgenen, og så kan du bruke resten av dagen på å gå en rundtur og rekke ettermiddagsbussen tilbake. Eventuelt kan du rett og slett gå tilbake. Øya er ikke større enn at det stort sett er mulig om du bare er litt sprek. Ta med godt med niste, for det er langt mellom butikkene ute på bygda.

En ulempe med São Miguel er at det ser veldig fristende ut å gå overalt, for landskapet er åpent og innbydende. Men når man kommer nærmere så oppdager man at selv om det bare er få gjerder, så er det nok av hindringer. Vanligvis i form av massive, plantede tornekratt, som skal hindre kuene i å gå fritt dit hvor gresset er grønnest. Jeg fikk bruk for alt jeg hadde med av plaster, for å si det sånn.

Ellers var det en fin tur!

Ingen kommentarer: