onsdag, mai 30, 2007

Returnert

Sånn. Da er jeg plutselig hjemme og i gang med vanlige saker og ting igjen. Trist å være hjemme igjen, særlig for noen potteplantegreier som fikk lov til å være alene hjemme.



Jeg tror kanskje at det ikke er så mye håp for den der. Men vi må vel la det gå en 40-50 dager før vi gir opp at det skal skje et mirakel. I disse pinsetider.

Ellers tror jeg alt har gått bra. Ingen rare kuler som vokser og vokser på kroppen, for eksempel. Nå som jeg er tilbake så kan jeg poste følgende gruelige infosnutt fra Internetten. Jeg kunne ikke gjøre det før vi dro, for da hadde aldri i livet Maria blitt med. Det er snakk om en brems. Ikke en hestbrems, eller en klegg, men en aldeles superskummel menneskebrems. Flue som legger larver som spiser kjøtt. I kjøtt. Ojojoj. Anbefales ikke for andre enn folk med sterke nerver: Fæle greier. Og da tenker jeg ikke på den hårete ryggen på videoen eller all banningen.

Kommer snart tilbake med forhåpentligvis litt mer behagelige bilder å se på...

Bjørn

3 kommentarer:

Aina sa...

Det der er det mest motbydelige jeg har sett. Så ekkelt at hele kroppen plutselig begynte å klø. Gjett om jeg skal ta med myggsprayen min med 95% DDT til alle steder med mygg fra nå av.

Bjørn Christian Tørrissen sa...

Vel, eh, ikke ALLE steder har sånne fascinerende skapninger. Dermatobia_hominis finner du bare i tropiske deler av Sør-Amerika og i Mellom-Amerika. Forøvrig kan husfluer også bære med seg sånne larver, så det holder ikke med å passe på myggen.

Den gode nyheten er at det oftest ikke er farlig å få sånne larver i seg. Det gjør visst litt vondt mens larvene tygger og koser seg, men stort sett ligger de i ro og bare vokser. Det blir bare farlig hvis noe går galt og larven dør. Da kan det bli infeksjon. Men larven gjør så godt det kan med å holde seg i live, og utsondrer antagelig også antibiotika som skal forhindre infeksjon.

Rare greier.

Anonym sa...

Skrämmande!!!
E.